מגמת אלקטרוניקה
בעידן המודרני של ימינו, מערכות טכנולוגיות מונעות ע”י תוכנות מחשב – רובוטים שמבצעים פעולות שונות, מערכות אלקטרומכניות ועוד ועוד. למשל, מדברים היום על בניה של “בית חכם”, שבו תריסים נפתחים ומוגפים ע”י חיישנים או אפילו באמצעות דיבור ועוד משימות דומות כאשר הבקרה מתבצעת באמצעות מחשב. התמחות במשימות האלה דורשת ידע רב-תחומי.
במגמה הזו נתרכז בבניית פרוייקטים ובכתיבת תוכנות מחשב המניעות מערכות אלקטרוניות חכמות
לפיכך, תחומי הידע הנלמדים הם מחשבים ופרקים בחשמל ובאלקטרוניקה. מעצם מהותה, המגמה מושתתת על מספר משמעותי של עבודה סדנאית (מעבדה). מבנה תכנית הלימודים ובחינות הבגרות כפי שהם מתפרסים על פני 3 שנות המגמה
כיתה י’-פרקים בלוגיקה ספרתית, חשמל ומעבדות, ותכנות בשפת . בחינת בגרות ב”מערכות ספרתיות” – 1 יח”ל + בחינת בגרות במדעי הטכנולוגיה 1 יח”ל.
כיתה י”א – אלקטרוניקה, תכנות בשפת ובניית פרוייקטון משולב מחשבים ואלקטרוניקה. הגשת פרוייקט ובחינת בגרות בע”פ – 2 יח”ל + בחינת בגרות בכתב 2 יח”ל.
כיתה י”ב– העמקה בתכנות ובאלקטרוניקה. עבודת גמר בהיקף 5 יח”ל.
עבודת הגמר – בניית מערכת טכנולוגית משולבת – כמו “רובוט”, בית חכם וכדו’.
בניית מערכות תקשורת
כדי לבסס את הידע, יש להוסיף 1 יח”ל במהלך השנים. לפחות יח”ל בפיסיקה או במדעי הטכנולוגיה.
כתוספת תינתן אפשרות ואף רצוי להרחיב את לימודי הפיסיקה עד לרמה של 5 יח”ל. דרישות מוקדמות
מוכנות להשקעה, עניין וסקרנות בפיתוחים טכנולוגיים בכלל ובתחום המחשבים והאלקטרוניקה בפרט. וכן רצון לתרגם תיאוריה למעשה.