מגמת אומנות
רוצה להיות ממעצבי דעת הקהל?
כל אלו מצריכים ידע בשפה החזותית , בשפת האומנות.
בעזרת ציור, פיסול, צילום ועיצוב תלמדי לפתח עין אמנותית ונפש יצירתית, שיאפשרו לך לפתח את יכולותייך , לבטא את דעותייך, לתרגם יצירתית, שיאפשרו לך לפתח את יכלותייך, לבטא את דעותייך, לתרגם מחשבה מופשטת לאובייקט חזותי ובכך גם לתרום לסביבתך.
שיעורי האומנות מחולקים לשיעורי תאוריה ותולדות האומנות ולסדנה מעשית:
* בשיעורי תולדות האומנות לומדים על זרמים באומנות. רואים כיצד יצרו אמנים שונים, באילו חומרים השתמשו, ואיזה כלים שמשו אותם לבטא את רעיונותיהם.
נלמד לנתח יצירה ולהבין את שפת האומנות.
*בשיעורי סדנת האומנות נוכל ליישם את עקרונות השפה החזותית כפי שנלמד בשיעורי תולדות האומנות.
נתנסה ביצירה בעצמנו תוך יכולת לשאוב השראה מהאמנים עליהם נלמד.
בכיתה י’ נלמד לצייר ולרשום בעיפרון , פחם, גיר, צבעי מים, צבעי אקריליק ועוד.
בכיתה י”א נלמד עבודה בתלת מימד, פיסול בנייר, חימר, גבס, רשת ועוד.
בכיתה י”ב תבחר כל תלמידה נושא, ותבנה תערוכה משל עצמה באחת המדיות שנלמדו.
במסגרת שיעורי הסדנה תקבל כל תלמידה תיק ציוד שיכיל את החומרים הדרושים לעבודתה( צבעי פנדה, צבעי מים, עפרונות מקצועיים, מכחולים וסכין פלטה, גיר פחם ועוד).התיק יהיה שייך לתלמידה, והיא תוכל לקחתו מתי שתחפוץ, וכך גם תוכל להמשיך ולצור מעבר לשעות הלימודים.
סיורים ופעילויות:
* מידי שנה נערכת תערוכה לעבודות הגמר המצטיינות של בוגרי התיכונים בחינוך הדתי מרחבי הארץ. אנו נשלב ביקור בתערוכה הארצית יחד עם סיור במוזיאונים בת”א ועבודת אמנות בטבע.
* ביום המגמה נשלב ביקור בסטודיו ובו מכשורהמאפשר עשייה אמנותית בתחום הצילום או ההדפס יחד עם בקור במוזיאון.
* פעילויות מיוחדות המותאמות ללוח השנה:יצירת מסכות כחלק מהעבודה בנושא “דיוקן וקריקטורה” לקראת פורים, ציור בטבע בימי שמש ועוד.
מבנה בחינת הבגרות:
3 יח”ל בתולדות האמנות ו-2 יח”ל אמנות מעשית, סה”כ 5 יח”ל.
1 יח”ל בתולדות האמנות ו-2 יח”ל אמנות מעשית, סה”כ 3 יח”ל.
תנאי הקבלה למגמה- אהבת האמנות והיצירה.
יכולת וכשרון אינם תנאי, כיוון שמטרת הלימוד היא פיתוח היכולת.
את תערוכת הגמר, היא הבגרות לחלק המעשי, ניתן לבצע במגוון מדיות(ציור, צילום, פיסול, ווידאו ארט וכו’). כל אחת מבוגרות המגמה תוכל לבחור את דרכה לביטוי המסר.